Monday 6 January 2014

Candida in sputum of patients with tuberculosis

Candida in sputum of patients with tuberculosis

7 Citations

Purchase on Springer.com

$39.95 / €34.95 / £29.95*
* Final gross prices may vary according to local VAT.
Get Access

Summary

  1. Species ofCandida were isolated from 99 of 500 samples (20%) of sputum of patients in a tuberculosis sanatorium.
  2. Sixty-seven cultures of the above 99 were selected for further study. Fifty-seven strains proved to beCandida albicans. Thus the incidence ofC. albicans in tuberculosis sputa was estimated to be 17%.
  3. There was no evidence thatCandida is more prevalent in sputa of advanced cases of tuberculosis than in those of less advanced cases.
  4. There was no evidence that the amount of cavitation has any bearing on the likelihood of the presence ofCandida.
  5. Some evidence, but not sufficient to be conclusive, indicated thatCandida is more likely to occur in the sputa of new admissions to a tuberculosis hospital, than in those of patients that have been hospitalized for some time.
  6. There is definite evidence that the incidence ofCandida in tuberculosis sputa does not follow a chance distribution. On the contrary, this species tends to be found the following months after it has once been found, and to be absent the following months, after it has disappeared.

Sumario-Candida en esputo de tuberculosos

  1. Especies de Candida fueron descubiertas en 99 de 500 muestras (20%) de esputos de pacientes en un sanatario para tuberculosos.
  2. Sesenta y siete cultivos de los 99 fueron seleccionados al azar, y fueron estudiados más detenidamente.
    Cincuenta y siete de los 67 resultaronCandida albicans. En consecuencia, la incidencia de esta especie en esputos de tuberculosos se estimó en 17%.
  3. No se hallaron evidencias de queCandida apareciese con más frecuencia en los esputos de pacientes con el mal muy avanzado que en los de pacientes con el mal menos avanzado.
  4. No se halló correlación alguna entre la incidencia deCandida en esputos y el grado de progreso de las cavidades en los pulmones.
  5. Se descubrió cierta evidencia, pero no bastante definitiva, de queCandida ocurrió con más frecuencia en los esputos de los pacientes que acababan de entrar en el sanatorio que en los esputos de los que ya habían estado en elpor algun tiempo.
  6. Se Hallo evidencia definitiva de que la incidencia deCandida en esputos de tuber culosos no siguió una distribución al azar. Por el contrario, los organismos tendieron a persistir en algunas personas y a estar ausentes consistentemente en otras.
Part of this work was completed several years ago under the direction of the late Professor Arthur T. Henrici.

No comments:

Post a Comment